VÅRDNADSHAVARE BERÄTTAR

Nathalie Prasad, mamma till M.

”Vi valde Nytorps förskola en andra gång efter att vår äldsta dotter hade gått på förskolan. Det var ett självklart val för oss eftersom vi är så himla nöjda med både personalen, lokalerna/utegården och verksamheten i sig. Det bästa med Nytorp är gemenskapen och att all personal och alla barngrupper gör så många gemensamma aktiviteter oavsett ålder och avdelning – alla känner alla och det känns oerhört tryggt! Personalen är kompetent, inkännande och väldigt engagerade i barnen. Barngrupperna är små och familjära och vi upplever att personalen verkligen hinner se och uppmärksamma alla barn.

Båda tjejerna har älskat att gå till förskolan och på Nytorp har de fått utvecklas som individer och lära sig massor. Fler saker som är toppen med Nytorp är alla aktiviteter: gympahallen, skogen, att de är ute mycket varje dag och inte för att tala om besöken på Täbys bibliotek. Sist men inte minst är kommunikationen genom TYRA-appen
fantastisk! Där får vi som föräldrar/vårdnadshavare regelbundna uppdateringar, månadsbrev, bilder och videos med mera – allt på ett
och samma ställe.

Nytorps förskola är en varm rekommendation – vi lämnar Milana där varje morgon med glädje och trygghet, något både hon och vi föräldrar känner.”

Hans Rosenberg, pappa  till G, S och E.
”När vi valde Nytorps förskola för vårt första barn gick vi främst på den positiva känslan vi fick när vi kom på besök, och den visade sig vara riktig: personalen är engagerad, kunnig och omtänksam, det känns verkligen som att man månar om barnen och att de ska utvecklas, utan att det sätts för stor press på dem. Kommunikationen är utomordentlig: genom Tyra-appen får vi fortlöpande information om vad barnen gör på dagarna och hur det kopplas till läroplanen.

Men kanske viktigast av allt är att barnen trivs, har roligt och känner sig trygga på Nytorps förskola. Därför tvekade vi aldrig när vi skulle välja förskola för våra följande två barn, och vi kommer i vår ha alla tre på förskolan, något vi är mycket nöjda med!”

Olivia Larsen, mamma till H och S.
”För oss var det självklart att välja Nytorp en andra gång trots flytt från närområdet. Det är en mindre personlig förskola med tre avdelningar där alla pedagoger känner alla barn väl. Vi uppskattar mycket att det är ute större delen av dagen och tar även den minsta avdelningen på utflykter som till skogen och biblioteket. Personalen
har ett tryggt och personligt bemötande, är kompetenta och engagerade i barnen. De arbetar med barnkonventionen och använder naturen som
läromedel.

Barnens farmor blev hastigt sjuk och gick bort inom loppet av några månader vilket såklart påverkade hela familjen och framför allt vår äldsta son. Vi är otroligt glada över hur de bemötte och stöttade honom i sorgen och hur kommunikationen och samarbetet var med oss föräldrar. Vi är otroligt nöjda över förskolan och rekommenderar den verkligen!”